ROSINFLUX --ROSINFLUX -- ROSINFLUX - ROSINFLUX ---- ROSINFLUX : TEMESVÁRI BALÁZS : ROSINFLUX :T.BALI
- Posztapokaliptikus zenei - hanginvázió , abban a korban ahol is a látóhatár perifériájára lett számüzőtt a lélek , ez a sajátságos zenei -installáció a lélek jelenlétére tett kísérlet . Installáció a jelenlét demonstrációjában. Temesvári Balázs ( T.Bali ) által éltre hívott Rosinflux elnevezésű formáció ( amely alapvetően egyszemélyes , némelykor kiegészülve meginvitált zenészbarátokkal ) a hazai zenei élet egyik legsajátságosabb , érdekfeszítőbb vállalkozása .Teljesen autentikus forrásokból merítkezik , inspirálodik ,egészen meghökkentőek a művészeterepén való szereteágazó kalandozásai.
-A magyar progresszív neounderground az elmúlt 10- 15 évben folyamatos robbanásszerű átalakuláson ment ,megy át , talán soha nem volt ilyen erőteljes , megszámlálhatatlanul sok formáció , produktum lát napvilágot , döbbenetes az aktivitás , bátran kijelenthető , hogy kisebb forrradalomnak lehetünk tanúi , szereplői . Ebben a sokrétű , szereteágazó áramlatban is az egyik legfigyelemre méltóbb a formáció a Rosinflux .
--- Rosinflux : forrasztási technológia , Rosinflux : önmaga jelenlétét sugárzó zenei tér, terület , tér - installáció, zeneiötvözet , romantik biodark - industrial , organikus metszése az időnek , engedése a totális jelenlétnek , pillanataiban : haiku a totálisan reprezentatív térben , rezonanciákat és radikális zajokat keltve a körülöttünk levő celluloid filmtekercseken pörgő mozaikok kertjében . Egy önmagát lepusztító ,érzelmileg és tudatilag sivataggá tett Világ _Édenkertjében bemerészkedő hangjelek , ahol is a valós élet nemállhat szinkronitásba - ha életben akar maradni - a látszati élet képsoraival.
- Életünkből Istent mellöztük , számüztük a további folyamatok beleszólásaiba , önmagunk félre vezetésében fogolyként , hipnotikus jelrendszerekben éljük életünk szakaszait , ez a zene megdöbbentő erővel egyesíti a legkülönbözőbb rétegzödéseket , nem hangtanilag , atmoszférikusan ,: Monoton destruktívitás : egy gyár repedező falain lehetne modern kori barlangrajz , az új - ősiség megörökitésének , itt mikor is a Rosinflux szól , mindemki lehet Angyal , Ember , legvégül :Gólem , Te döntesz ,a történelem a történések ikra lángjai bennünk dobbognak , mi bennünk keresik -kutatják gyújtópontjaikat , itt ebben a nyers , őszínte hangterepen megeshet , hogy rálelümk .
- Mai korunk konstrukciója a tudat totális zavarására épül , az emlékezet torzitására , egy lazán hipnotikusan felépitett én-kép mindennél értékesebb szerepét tulajdonít önmaga számára , ami alapvetően destruktivitás , mert ebben labirintusban a valós - igazi létlátás , a jelenlét teljesen elmarad ,.
-- Posztmodern industrialitás a Rosinflux ,ahol már nem arról van szó , hogy milyen szörnyetegeket hoztunk létre a gépek által , itt már maga az eszköz , az eszközök kellék tárlatai a küszöb az ajtó , maga a szoba : relevánsan , vénásan adagolt megsemmisitő öntér az Elhagyott Remények szobák falai között , hol máladzó szürkés drappériák alakitanak ki kisebb - nagyobb oltárokat karcolataikban . Edgar Allan Poe szelleme viszatért , már nincs megsemmisülés , nincs vég , a végtelen nem ismert .
- A hallgató dermedten áll és figyel , érzi a felmerülő energiasávokat , itt most megélés folyik , T. Bali itt van , itt járt , beengedést engedett önmagának , azt hiszem ez a legtöbb amit egy igazi autentikusan alkotó ember elérhet , zenében két vagy három hangból , rezonanciákból egy világot felvillantani , két - három szóból egy világ lelkét ábrázolni ...
- Temesvári Balázs valahol a 2000 . év környékén megalakította I.O.N. nevű ambient , darkromantic zenekarát , de már ezelőtt és napjainkban is tagja Szemző Tibor formációjában a Gordiusi Comoban , a Moszkva Tér és nagyszerű Iszka utazása című filmek komponístája , mindezek mellett számos színházi produkcióban dolgozik , szerepet vállal barátai ,alkotótársai ( pl. Lois Viktor , Peter Ogi ) művészeti - kisérleti alkotásaiban , előadásaikban.
- A Rosinflux eredetét valahol innen kell keletkeztetni , mert hogy számomra egyértelműen több mint egy szimplán koncertet adó alakulat , inkább kortárs összművészet ...Biodark - romantic , organikus neoindustrial , mindez ötvözve hangterek experimentalis illusztrációival. Ennek az egészen különleges érzékenységű zenének az alapmotivuma a jelenlét extatikussága ,intimitása ami mind a jelenlevőktől ,mind pedig az előadotól Temesvári Balázstól is nagyfokú figyelmet igényel : De ez a zene nem matek . Itt ragyogás létezik . Pedig itt nincs alkony vagy hajnal , kizárólag : félhomály a sötéten lángoló térben , ahol is lobbanásszerű fénypontok villanak meg ,
- nincsenek Apák , igy nincsenek Fiúk sem ,igy ember sincs , szimpla rezervátum lett a test , átmeneti rossz szellem uralta kor lélek van , de éppen ezért fontos a jelenlét megvalósítása , talán a legfontosabb. Benyúlni a csontok a verejtékek mélyébe , azonosítani önmagunkat . Önarckép a totális jelenlét áramlataiban , jelenlét az időben a régi és jövőbe vezető sztrádán . Ez a zene , konstrukció , hasomszőrű társaival ebben is segíthet . Önarckép :szembesülés .
- -- Több mint valóság , kevesebb mint élet . Unikális , hogy Temesvári Balázs maga által megálmodott preparált , megépitett hangszereken , hangtárgyakon szólaltatja meg ezt a különleges zenét . Igazi művészettel van dolgunk , egy igazi művésszel , organikus szemlélődővel - egy elmélyült alkotóval . Itt a fókuszban egy erőteljes kiáramlás által létrehozott atmoszférával találkozzunk , ami némelykor nem ad okot a nyugodtságra.Epicentumában a megidézés dolgozik , a pillanat önszabjája , a pillanatok felidézése , az önkorlátok felállítása és feloldása .
- Itt és most zuhanunk és emelkedünk egyszerre , száguldunk a végtelen időben , mi lettünk a Teremtés célkeresztjébe a centrum , mi lettünk a teremtők , elvesztettük otthonos emlékeinket , szentségeinket , itt most csak mi maradtunk , mindent kizártunk magunkból ,mély dobolás szól esztergált üllökőn , vonóval szól a motorizált szél, a tér motorja az iparizált fizikai jelenlét , elnyújtott madrigál ének hasít a a térben , árad a messzeségből és ereszkedik tovább a távolba , teljes a jelenlét inváziója az elektro -ős térhasábjain . Semmi sem ugyanaz mint egykor volt, vagy lehett volna magával , semmi sem lehet azonos önmagával , teljesen elhagytuk valós , nekünk teremtet otthonainkat.
---Művészet : most itt művészet van , igazi öszinte megnyílvánulás , szomorú tényező , hogy napjainkban leginkább a reprezentáció folyik , erős áthallású xeroxitású produktumokkal lehet találkozni leginkább , ami leginkább egy degeneratív piacra termel vagy éppen egy adott rétegnek az élvezetét szolgálja ki behódolva , ez nem jó ,ez rossz , nem hiteles, a Rosinflux ezért egy alaptényező , őszinteségéből kiindulva . Ezen a horizonton kezdődik , léteznek a történetek , itt messzire ellehet jutni , látni . Ez nem a látszati valóság terméke , hanem a valódi valóság termése
----------------------------------------------
Az írás Temesvári Balázs felkérésére készült , 2016 szeptemberében .
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése