2016. november 3., csütörtök

Rosinflux / T.Bali : Itt és most

ROSINFLUX --ROSINFLUX -- ROSINFLUX  - ROSINFLUX ---- ROSINFLUX  : TEMESVÁRI BALÁZS : ROSINFLUX  :T.BALI
- Posztapokaliptikus  zenei - hanginvázió  , abban a korban ahol is  a látóhatár perifériájára lett számüzőtt  a lélek , ez a sajátságos zenei -installáció  a lélek jelenlétére tett kísérlet . Installáció a jelenlét demonstrációjában. Temesvári Balázs ( T.Bali ) által  éltre hívott Rosinflux elnevezésű formáció ( amely alapvetően egyszemélyes , némelykor kiegészülve meginvitált zenészbarátokkal ) a hazai zenei élet egyik legsajátságosabb  , érdekfeszítőbb vállalkozása .Teljesen autentikus forrásokból merítkezik , inspirálodik ,egészen meghökkentőek  a művészeterepén való szereteágazó kalandozásai.
-A magyar progresszív  neounderground  az elmúlt 10- 15 évben folyamatos robbanásszerű  átalakuláson ment ,megy át , talán soha nem volt  ilyen erőteljes ,  megszámlálhatatlanul sok  formáció , produktum lát  napvilágot , döbbenetes az aktivitás ,  bátran kijelenthető  , hogy kisebb  forrradalomnak lehetünk tanúi , szereplői . Ebben a sokrétű , szereteágazó áramlatban is az egyik legfigyelemre méltóbb  a formáció a Rosinflux .
--- Rosinflux : forrasztási technológia , Rosinflux : önmaga jelenlétét sugárzó  zenei tér, terület , tér - installáció, zeneiötvözet , romantik biodark - industrial , organikus metszése az időnek  , engedése a totális jelenlétnek , pillanataiban : haiku  a totálisan reprezentatív térben , rezonanciákat  és radikális zajokat keltve a körülöttünk  levő celluloid filmtekercseken pörgő  mozaikok kertjében . Egy önmagát lepusztító  ,érzelmileg és tudatilag sivataggá tett Világ _Édenkertjében bemerészkedő hangjelek  , ahol is a valós élet  nemállhat  szinkronitásba  - ha életben  akar maradni - a látszati élet képsoraival.
-  Életünkből Istent mellöztük , számüztük a további  folyamatok beleszólásaiba , önmagunk félre vezetésében fogolyként  , hipnotikus jelrendszerekben  éljük  életünk szakaszait ,  ez a zene megdöbbentő erővel egyesíti  a legkülönbözőbb  rétegzödéseket , nem hangtanilag , atmoszférikusan ,: Monoton  destruktívitás : egy gyár repedező falain lehetne modern kori barlangrajz ,  az új - ősiség  megörökitésének ,  itt mikor is a Rosinflux szól , mindemki lehet  Angyal , Ember , legvégül :Gólem , Te döntesz ,a történelem a történések ikra lángjai  bennünk dobbognak ,  mi bennünk keresik  -kutatják  gyújtópontjaikat , itt ebben a  nyers , őszínte hangterepen  megeshet  , hogy rálelümk .
-  Mai korunk konstrukciója  a tudat totális zavarására épül ,  az emlékezet torzitására ,  egy lazán hipnotikusan  felépitett  én-kép mindennél értékesebb szerepét tulajdonít önmaga számára , ami alapvetően destruktivitás , mert  ebben labirintusban  a valós - igazi létlátás , a jelenlét teljesen elmarad  ,.
-- Posztmodern industrialitás a Rosinflux  ,ahol már  nem arról van szó , hogy milyen szörnyetegeket hoztunk létre a gépek által , itt már maga  az eszköz , az eszközök kellék tárlatai a küszöb   az ajtó , maga a szoba : relevánsan  , vénásan  adagolt  megsemmisitő öntér  az  Elhagyott  Remények  szobák falai között , hol máladzó szürkés drappériák alakitanak ki kisebb - nagyobb oltárokat karcolataikban . Edgar Allan Poe szelleme viszatért , már nincs megsemmisülés ,  nincs vég , a végtelen nem ismert .
- A hallgató  dermedten  áll és figyel , érzi a felmerülő energiasávokat ,  itt most megélés folyik ,   T. Bali itt van ,  itt járt , beengedést engedett önmagának , azt hiszem ez a legtöbb amit egy  igazi autentikusan alkotó ember elérhet ,  zenében két vagy három  hangból , rezonanciákból egy világot felvillantani , két - három szóból  egy világ lelkét ábrázolni ...
-  Temesvári Balázs valahol   a 2000  . év környékén  megalakította I.O.N. nevű ambient , darkromantic  zenekarát  , de már ezelőtt   és napjainkban  is tagja  Szemző Tibor  formációjában a Gordiusi Comoban ,  a Moszkva Tér és nagyszerű Iszka utazása című filmek komponístája ,  mindezek mellett  számos színházi produkcióban dolgozik ,  szerepet vállal barátai ,alkotótársai ( pl.  Lois  Viktor , Peter Ogi  )    művészeti - kisérleti alkotásaiban , előadásaikban.
- A Rosinflux eredetét valahol innen kell  keletkeztetni , mert hogy számomra  egyértelműen több mint egy szimplán koncertet adó alakulat , inkább kortárs összművészet ...Biodark - romantic , organikus neoindustrial , mindez ötvözve  hangterek experimentalis  illusztrációival. Ennek  az egészen különleges  érzékenységű zenének az alapmotivuma a jelenlét extatikussága ,intimitása ami mind a jelenlevőktől  ,mind pedig az előadotól Temesvári Balázstól is nagyfokú  figyelmet igényel : De ez a zene nem matek  . Itt ragyogás létezik . Pedig itt nincs alkony  vagy hajnal , kizárólag : félhomály a sötéten lángoló  térben , ahol is lobbanásszerű  fénypontok  villanak meg ,
- nincsenek Apák , igy nincsenek Fiúk sem ,igy ember sincs , szimpla rezervátum lett a test ,  átmeneti rossz szellem  uralta kor lélek van , de éppen ezért  fontos a jelenlét  megvalósítása , talán a legfontosabb. Benyúlni a csontok a verejtékek  mélyébe , azonosítani  önmagunkat . Önarckép a totális jelenlét áramlataiban , jelenlét az időben  a régi és  jövőbe vezető sztrádán . Ez a zene  , konstrukció , hasomszőrű  társaival ebben is segíthet . Önarckép :szembesülés .
-   -- Több mint valóság  , kevesebb mint élet . Unikális , hogy Temesvári Balázs  maga által megálmodott  preparált , megépitett hangszereken , hangtárgyakon   szólaltatja meg ezt a különleges zenét  . Igazi művészettel   van dolgunk , egy igazi művésszel , organikus szemlélődővel - egy elmélyült alkotóval . Itt a  fókuszban  egy erőteljes  kiáramlás által létrehozott atmoszférával találkozzunk   , ami  némelykor nem ad okot a nyugodtságra.Epicentumában  a megidézés dolgozik , a pillanat önszabjája , a pillanatok felidézése , az önkorlátok  felállítása és feloldása .
- Itt és most zuhanunk és emelkedünk egyszerre , száguldunk a végtelen időben , mi lettünk a Teremtés célkeresztjébe a centrum , mi lettünk a teremtők , elvesztettük otthonos  emlékeinket , szentségeinket , itt most csak mi maradtunk , mindent kizártunk magunkból ,mély dobolás szól esztergált  üllökőn , vonóval szól  a motorizált  szél,   a tér motorja  az iparizált fizikai jelenlét , elnyújtott madrigál ének hasít a a térben , árad a messzeségből és ereszkedik tovább a távolba , teljes a jelenlét inváziója az elektro -ős térhasábjain . Semmi sem ugyanaz  mint egykor volt,  vagy lehett volna magával , semmi sem lehet azonos önmagával , teljesen elhagytuk  valós , nekünk teremtet otthonainkat.
---Művészet : most itt  művészet van ,  igazi öszinte megnyílvánulás ,   szomorú tényező , hogy napjainkban leginkább a reprezentáció folyik  , erős áthallású  xeroxitású  produktumokkal lehet  találkozni leginkább ,  ami leginkább  egy degeneratív piacra termel  vagy éppen egy adott  rétegnek  az élvezetét szolgálja ki behódolva , ez nem jó ,ez rossz , nem hiteles,  a Rosinflux  ezért egy alaptényező , őszinteségéből kiindulva .  Ezen a horizonton kezdődik , léteznek a történetek , itt messzire ellehet jutni , látni . Ez nem a látszati valóság terméke , hanem a valódi valóság termése
----------------------------------------------
Az írás Temesvári Balázs felkérésére készült , 2016 szeptemberében .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése